רגל קרושה של אמא שלי ז"ל

רגל קרושה של אמא שלי ז"ל

החומרים:

סיר שטוח עם מכסה

תבנית זכוכית או תבנית ארוכה ממתכת

1 ק"ג רגל עגל ,או בקר
11/2 ליטר מים קרים
קורט מלח
קורט פלפל שחור
2 שיני שום מעוכות (לא הכרחי)
4 ביצים קשות

אופן ההכנה:

מרתיחים את הרגלים לכמה דקות, שופכים את המים

מנקים מהשער ואחרים.

מבשלים  כ-5 שעות לאחר רתיחה על אש קטנה.  עד שמחצית
הנוזל בסיר תצטמצם.  (בסיר לחץ כ-40 דקות).

מסירים מידי פעם את הקצף המלוכלך.

לאחר 5 שעות מצננים מעט.  מסירים את העור וזורקים.

מוציאים את כל העצמות בזהירות, מפוררים את הבשר שנותר עם הידיים ולאחר מכן מסננת את הכל כדי להיות בטוחים שאין עצמות.
ממליחים ומפלפלים על פי הצורך.
מעבירים את הנוזל עם הבשר לתבנית זכוכית.

פורסים את הביצים לפרוסות דקות . משקיעים את הפרוסות
בצורה מסודרת בתוך התבנית אחת ליד השניה.

מכסים עם פלסטיק נצמד ולמקרר למספר שעות.

במידה ולא נקרש, מוסיפים טיפת גלטין.

מומלצים:

בתאבון

 http://סיוע-בביטוח-לאומי-וזכויות-נכים-חינם.com

 

אודות ethy ab

הידע, הוא טיפה באוקינוס. החיים קצרים. גם בהתניידות בכסא גלגלים השמים אינם הגבול. בבלוג ,רשמים מטיולים,מדע,אוכל,בעלי חיים,מוזיקה קלאסית,ספרים ואחרים, ברוכים הבאים.
פוסט זה פורסם בקטגוריה ביצים,, בקר, בשרים, חגים, ישראלים,, מתכוני עמים,, מתכונים, עגל,, ראש השנה, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על רגל קרושה של אמא שלי ז"ל

  1. ilana.pa הגיב:

    ווואו וווואו ווואו אתיל'ה יקירתי
    איזה יופי שהעלת את המתכון הזה. כמה דיבנו על כך בקבוצה שלנו "אוי.דוט.קום – האתר הפולני שלך" בפייסבוק. אני עצמי מעולם לא זכיתי לראות את הכנת הרגל הקרושה, כי אצלינו בבית לא הכינו [אנחנו השכנים הדרום מערביים של פולניה], אבל בהחלט אכלנו אצל קרובי משפחה והאוכל הזה זכור לי מילדותי… ובכלל לא לרעה. בעקבות אותן שיחות בקבוצה הנ"ל, במפגש חברים שלנו לפני כמה שבועות, אחת מהנשים הביאה…. רגל קרושה והאמיני לי…האוכל נחטף …ולאחר 5 דקות כבר לא נותר ממנו זכר 🙂 כעת יש לי את המתכון… אולי אעז ואכינו
    תודה תודה ושנה הכי טובה שאפשר, בריאות ושמחה !!!

    אהבתי

  2. yara113 הגיב:

    אילנה יקרה
    שמחה לראותך.
    חוששת שהתבלבלת. אין לי פיסבוק וסביר להניח שלא יהיה לי
    אני בתפוז פורום 286 או בבלוג שלי בתפוז או כאן וגם בכתובת המצורפת.

    yara113.wordpress.com

    שמחה שיש לך עכשיו ממתכון זה קל להכנה באמת.
    להכין יום לפחות קודם כדי שיספיק להקריש היטב
    ושתהיה לכם שנה בריאה ומאושרת
    אתי

    אהבתי

אשמח לתגובתכם,יום נפלא

